Din varukorg Stäng Din varukorg
Summa varor
0 kr
Moms tillkommer med
0 kr
Totalt att betala
0 kr

Service & Reklamation


Om du önskar service eller vill reklamera en vara vänligen följ respektive process nedan.

 

Service

Om du önskar service, kontroll eller reparation av vara vänligen ladda ner och fyll i formuläret som du hittar här. Skicka sedan formuläret tillsammans med godset (ej tillsammans med följesedeln på utsidan paketet) till:

KranEl AB
Att: Service

Vagnmakaregatan 14
415 72 Göteborg

Servicegaranti

Vi lämnar 90 dagars garanti på utfört servicearbete. Servicegarantin gäller arbetstid och utbytta reservdelar delar samt returfrakt från oss till kund. Eventuella kostnader kan tillkomma om det framkommer att ytterligare delar behöver bytas ut. Servicegarantin gäller inte om felet är relaterat till en annan enhet än den inskickade, eller om felet är orelaterat till senaste servicetillfälle.

Retur/Ångerrätt 

Företag som beställer lyder under köplagen och har ingen ångerrätt. Vi säljer normalt inte till privatpersoner. Undantag kan förekomma.

Reklamation

Om du har fått en skadad eller felaktig (fel mot vad du beställt) vara ber vi dig att omgående (senast 10 arbetsdagar från mottagandet av varan) skicka formuläret eller motsvarande information till office@kranel.se. Varan får inte installeras. Läs mer om tillvägagångssättet för att reklamera en vara längre ner.

Vi ersätter inga kostnader för arbete som erfordrats för att byta ut den defekta produkten.

Dolda transportskador, skadade varor och eventuella felskick ska anmälas till oss senast inom 10 arbetsdagar från det att ni har mottagit era varor. Synliga transportskador anmäles direkt till transportören av försändelsen. Det är kundens ansvar att kontrollera levererade varor så att mottagen leverans är korrekt och intakt. Om ni mottagit en felaktigt vara eller en vara med transportskada får denna inte installeras, detta ska anmälas direkt till oss på office@kranel.se. Varan ska returneras till oss i nyskick/det skick den erhölls, i annat fall godkänns inte reklamationen. Detta gäller oavsett omständigheter. Läs mer om tillvägagångssättet för att reklamera en vara längre ner.

Skador eller fel som uppstått och som enligt KranEl (inkl. våra leverantörer) avgjorts som handhavandefel, fel som uppstått efter inkoppling, som inte genom kontroll kan bevisas vara fel på produkt, godkännes ej. Det är den behörige installatören/elektrikerns ansvar att kontrollera att arbetet är korrekt utfört, att kontrollera att rätt produkter är installerade på rätt sätt. Detta gäller oavsett omständighet. En defekt vara får aldrig kasseras utan godkännande från personal hos KranEl. Om varan kasseras utan godkännande godkänns inte reklamationen. Gäller oavsett omständigheter.

Vid en reklamation där returetikett erhållits med ersättningsvaran eller utskickad separat måste den defekta varan skickas tillbaka snarast (max 14 dagar ifall inget annat avtalats) annars kommer varan debiteras efter påminnelse skickats ut via mail.

 

Reklamera en vara - tillvägagångssätt

För att vi ska kunna behandla er reklamation så måste reklamationen anmälas enligt nedan.

1. Reklamationsanmälan ska göras före alla reklamationer oavsett orsak inom 10 dagar från att varan var mottagen.

2. Fyll i reklamationsblanketten, eller skicka ett mail med nedanstående information, och skicka det till office@kranel.se:

  • Företag
  • Organisationsnummer
  • Kundnummer
  • Kontaktpersons Namn Efternamn
  • Telefon
  • Mailadress
  • Ordernummer
  • Artikelnummer, Benämning, antal
  • Beskrivning av felet
  • Bifoga bilder

3. Vi kontaktar dig så fort reklamationsbegäran är under behandling

4. Beroende på omständigheterna händer normalt något av följande:

  • Du erhåller en ny produkt och en retursedel. Du skickat tillbaka den skadade eller felaktiga varan inom skälig tid (max 14 dagar). Varan ska skickas tillbaka i det skick den erhölls/nyskick med komplett förpackning.
  • Vi ber dig kassera varan och du erhåller en ny
  • Vi skickar en kredit om ny produkt inte ska erhållas
  • Vi kan inte godkänna reklamationen och du blir därmed betalningsskyldig