Service & Reklamation


Om du önskar service eller vill reklamera en vara vänligen följ respektive process nedan.

 

Service

Om du önskar service, kontroll eller reparation av vara vänligen ladda ner och fyll i formuläret som du hittar här eller via knappen nedan. Skicka sedan formuläret tillsammans med godset (ej tillsammans med följesedeln på utsidan paketet) till:

KranEl AB
Att: Service

Vagnmakaregatan 14
415 72 Göteborg

Servicegaranti

Vi lämnar 90 dagars garanti på utfört servicearbete. Servicegarantin gäller arbetstid och utbytta reservdelar delar samt returfrakt från oss till kund. Eventuella kostnader kan tillkomma om det framkommer att ytterligare delar behöver bytas ut. Servicegarantin gäller inte om felet är relaterat till en annan enhet än den inskickade, eller om felet är orelaterat till senaste servicetillfälle.

 

Retur/Ångerrätt 

Företag som beställer lyder under köplagen och har ingen ångerrätt. Vi säljer normalt inte till privatpersoner. Undantag kan förekomma.

 

Reklamation

För att vi ska kunna behandla er reklamation så måste reklamationen anmälas enligt nedan, samt i övrigt följa våra villkor för reklamationer (läs mer i våra köpvillkor).

1. Reklamationsanmälan ska göras inom 10 dagar från att varan var mottagen. Varan får inte kasseras eller returneras innan vi återkommit med vidare instruktioner.

2. Fyll i reklamationsformuläret och skicka det till office@kranel.se.

3. Vi kontaktar dig så fort reklamationsbegäran är under behandling.

4. Beroende på omständigheterna händer normalt något av följande:

  • Du erhåller en ny produkt och en retursedel. Du skickat tillbaka den skadade eller felaktiga varan inom skälig tid (senast inom 14 dagar). Varan ska skickas tillbaka i det skick den erhölls/nyskick med komplett förpackning.
  • Vi ber dig kassera varan och du erhåller en ny
  • Vi skickar en kredit om ny produkt inte ska erhållas
  • Vi kan inte godkänna reklamationen och du blir därmed betalningsskyldig